Odpowiedzi

2010-01-24T14:43:51+01:00
40g=0.5kg
40g:2=20g
20g=0.25kg

40g+40g+20g=100g
100g=2*0.5kg+0.25kg
100g=1.25kg
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T14:44:05+01:00
Białko40g=chleb0.5kg
40g:2=20g
20g=0.25kg

40g+40g+20g=100g
100g=2*0.5kg+0.25kg
100g=1.25kg
odp 1.25kg chleba zawiera 100g białka
2010-01-24T14:44:12+01:00
Półkilogramowy bochenek chleba zawiera 40g białka.Ile trzeba zjeśc chleba,aby zawarte w nim białko ważyło 100g.

Wyliczamy z proporcji.

0.5 kg - 40 g
x - 100g

x = 0,5kg * 100g / 40g = 50kg / 40 = 5/4 kg = 1,25 kg