Zad1.
Kąt ostry rombu ma 60 stopni,a dłuższa przekątna ma 8cm.Oblicz długość boku tego rombu.

zad2.
Oblicz obwód trapezu prostokątnego,którego krótsza podstaw ma 2cm,dłuższe ramie ma długość 4cm,a kat ostry ma 60 stopni.

zad3.
Trójkąt prostokątny równoramienny ma ramie długości 4cm.Wysokość tego trójkąta opuszczona na przeciwprostokątna ma długość:
a) 2 √2 cm b) 4√2 cm c) 2cm d) 4cm

Zad4.
W trójkącie prostokątnym dłuższa przyprostokątna ma długość 12,a jeden z katów ma 30 stopni.Zatem pozostałe boki tego trójkąta maja długości:
a) 24 i 12√2 b) 6 i 6√3 c) 4 √ 3 i 8√3 d) 4 i 8

2

Odpowiedzi

2010-01-24T15:48:12+01:00
Zad.1
Własnosci katów w trójkącie prostokątnym:
na przeciwko 60 stopni- a√3=4


na przeciwko 30 stopni - a=4√3/3
a√3=4/:√3
a= 4√3/3
na przeciwko 90 stopni- 2a=8√3/3
Obwód= 4 * 8√3/3= 32√3/3

Zad.2
na przeciwko 90 stopni- 2a=4
na przeciwko 30 stopni - a=2
na przeciwko 60 stopni- a√3=2√3


Obwód= 4+4+2√3+2=10+2√3


Zad.4

Odpowiedz c)
na przeciwko 60 stopni=12
na przeciwko 30 stopni= a=4√3
na przeciwko 90 stopni 2a= 8√3

Zad.3 nie wiem
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-24T15:50:05+01:00
Zad. 1 jest na 2 i 3 zdjęciu w przybliżeniu. Najpierw pierwsza, później druga część zadania.

zad. 2, 3 i 4 są kolejno na następnych zdjęciach

Zadania na zdjęciach są opisane;)

Mam nadzieję, że pomogłam i liczę na naj, bo bardzo się napracowałam nad obliczeniami, dokładnymi opisami i zrobieniem wszystkiemu zdjęcia
2 5 2