Pan Romuald ma plantacje malin. Za sprzedaż 35% zbiorów malin otrzymał 2520 zł. Ile pienniędzy otrzyma pan Romuald za całe zbiory, jeśli nie zdarzy sie nic nieprzewidzianego ?

To zadanie proszę zrobić za pomocą równań :**
z góry dziękuję :*
Napisać co po kolei robiliście !!

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T15:03:42+01:00
X=całe zbiory

35%x=2520zł
100%x=y zł

yzł=2520×100:35
y=7200zł

odp. zarobi 7200zł za całe zbiory., przy sprzyjajacych warunkach.
1 1 1
2010-01-24T15:04:52+01:00
35%*x=2520 => 35%=0.35
x=(2520*100)/35
x=7200
1 1 1
2010-01-24T15:05:00+01:00
0,35x-jest to 35% sprzedazy

0,35x=2520 /:0,35
x=7200[zl]

Pan Romuald za cale zbiory otrzyma 7200zl ;))
1 5 1