Odpowiedzi

2010-01-24T21:40:47+01:00
4%roztwor oznacza ze w 100g roztworu jest 4g substancji wiec
4g-100g roztworu
Xg-250g roztworu
x-10g
10%roztwór oznacza że w
100g roztworu jest 10g substancji
więc potrzebujemy 100g roztworu 10% i 150g wody.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T23:36:41+01:00
Dane:
cp 1=10%
cp 2=4%
m roztworu 2=250 g
szukane :
m roztworu 1=?
cp2=ms *100% /m r2
z tego wzoru obliczymy masę substancji
ms 2=cp2 *mr 2/100%
ms2=4% *250 g :100%
ms2=10 g
taka sama ilość substancji musi być w 1 roztworze
cp1=ms *100% :mr1
mr1=ms *100% :cp1
mr1=10 g *100% :10%
mr1=100g
odp: aby otrzymać 250 g 4% roztworu trzeba wziąć 100g roztworu 10%.
4 1 4