Proszę o rozwiązanie tych 2 krótkich zadań Odpowiedź mam tylko nie wiem skąd to się wzięło ;/ w zad 1 ma wyjść 2/3 a w 2 1/7 pilneee ;d dużo pkt i daje najj dla tego kto zrobi obydwa i to dobrze!!

1. Oblicz.
a) √20 : √45 =

2. Wyznacz x .
∛9 :∛x = ∛63

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T15:13:58+01:00
1. Oblicz.
a) √20 : √45 =√20/√45 = √(20/45) = √(4*4/5*9) = √(4/9) = √(2*2/3*3) = 2/3

2. Wyznacz x .
∛9 :∛x = ∛63
x ≠ 0

∛9/∛x = ∛63
∛(9/x) = ∛63 obustronnie do 3 potęgi
9/x = 63
63x = 9
x = 9/63 = 9/7*9 = 1/7

jak masz pytania pisz na pw
2010-01-24T15:14:21+01:00
√20 : √45 ≈4.47/6.71=0.66=2/3

2010-01-24T15:14:23+01:00
1) rozłóż pierwiastki na czynniki pierwsze czy jak to sie tam nazywa... i z pierwiastka z 20 wychodzi 2pierwiastki z 5 , a z drugiego 3pierwiastki z 5... dzieląc
2 pierwiastki z 5 //przez 3 pierwiastki z 5 .. pierwiastki sie skrócą i zostanie 2/3