Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T15:27:43+01:00
A. im dalej na północ w lecie i w zimie są większe różnice w kącie padania pomienii słonecznych
B. im dalej na wschód tym coraz więcej w stosunku do powierzchnii morza jest powierzchnii lądów więc klimat staje się umiarkowany kontynentalny a on właśnie charakteryzuje się dużymii amplitudamii temperatur
2 5 2
2010-01-24T20:03:31+01:00
A. ZAleży to od kąta padania promieni słonecznych -w różnych porach roku inaczej,
B. ponieważ na wschodnią część europy w znacznym stopniu oddziałuje powietrze polarno kontynentalne, które w zime daje mroźną pogodę natomiast w lecie ocieplenie - powoduje to znaczny wzrost ampl.
61 1 61