1.Pewien pisarz zdobył nagrodę za powieść. Przed otrzymaniem nagrody prze rok sprzedano 3 tys. egzemplarzy tej książki,a po uzyskaniu nagrody roczna sprzedaż wzrosła o 500%. Ile egzemplarzy tej książki sprzedano przez rok po zdobyciu nagrody?

2.Na szczyt prowadzą dwa szlaki piesze.Na którym szlaku przewiduje się większą prędkość poruszania i o ile km/h większą? Odpowiedz zapisz w postaci dziesiętnej.
szlak czas dojścia : odległość :
czerwony 1,5 h 4 km
niebieski 2,5 h 6,5 km

3

Odpowiedzi

2010-01-24T15:16:19+01:00
1. 3000*500%=15000 egzemplarzy.
2. 4/1,5=2,7km/h<<<<<(w przyblizeniu)większa o 0,33333333
6,5/2,5=2,6km/h<<<<<mniejsza
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T15:17:50+01:00
Zad.1
1rok to 300tysięcy czyli 100%
po otrzymaniu nagrody 3tysiące razy 500
300+(3000 razy 500%)=3000+(3000/1 razy 500/100)=3000+15000=18000
Odp: Rocznie sprzedano 18 tysięcy egzemplarzy.
Zad.2
czas
t=1,5h
s=4km
v=s/t=droga/czas=4/1,5=2,(6)km/h

t=2,5h
s=6,5km
v=6,5/2,5=2,6km/h
różnica:
4/1,5-6,5/2,5=40/15-65/25=1000/375-975/375=25/375=1/15km/h
2010-01-24T15:20:01+01:00
1.
3000 - 100%
x - 600% (600, bo 100+500)

x = (3000 * 600) / 100
x = 9000

Odp. Przez rok po zdobyciu nagrody sprzedano 9000 książek.


2.

v = s/t

czerwony:

v= 4km/1,5h = 2 2/3

niebieski:

v = 6,5 km / 2,5 h = 2,6

roznica:

2 2/3 - 2 3/5 = 2 10/15 - 2 9/15 = 1/15 km/h

Odp. Prędkość poruszania się na szlaku czerwony jest większa o 1/15 km/h