Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T15:25:40+01:00
I pracownik- 1/3 = 20/60
II praconwnik- 1/4=15/60
III pracownik- 1/6=10/60
IV pracownik- 1/5=12/60
V pracownik- ?

20/60 + 15/60 + 10/60 + 12/60 =57/60
60/60-57/60=3/60= 1/20-tyle dostal V pracownik

Piaty pracownik dostal 1/2 calej zaplaty ;))
2010-01-24T15:26:35+01:00
1/3+1/4+1/5+1/6=4/12+3/12+2/12+1/5=9/12+1/5=3/4+1/5=12/20+4/20=16/20

20/20-16/20=4/20=1/5

piąty pracownik dostał 1/5 zapłaty:D
2010-01-24T15:27:27+01:00
1 to cała wypłata
sprowadzę liczby do wspólnego mianownika
1/3 = 2/6
1/4= 5/20
1/5 = 4/20
1/6 + 2/6= 3/6 = 1/2 = 10/20
5/20 + 4/20 = 9/20
1 - 9/20- 10/20= 1/20
Odp. Pracownik dostał 1/20 część wypłaty.