Błagam pomóżcie mi przy tym zadaniu na jutro to mam...
1. Iloraz ciągu geometrycznego (an) jest rowny jednej piątej. Wyznacz wartości a₁ wiedzac, ze a₆= jedna dwudziesta piata.

2. Ciąg (an) jest ciągiem geometrycznym o ilorazie q. Uzupełnij zapis:
a) a₈=a₂*q...
d) a₆=...* q³
g) ...= a₂*q³
b) a₅=a₃*q...
e) a₁₀=...*q⁴
h) ...=a₁*q¹⁰
c) a₁₀₀=a₅₀*q...
f) a₂₀₀=...*q¹⁰⁰
i) ...= a₅₀*q²⁰

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-01T22:17:17+02:00
A₁=?
a₆=1/25
q=⅕
a₁*q⁵=a₆
a₁*⅕=1/25
a₁=1/25*5
a₁=⅕


2. Ciąg (an) jest ciągiem geometrycznym o ilorazie q. Uzupełnij zapis:
a) a₈=a₂*q⁶
d) a₆=a₃* q³
g) a₅= a₂*q³
b) a₅=a₃*q²
e) a₁₀=a₆*q⁴
h)a₁₁=a₁*q¹⁰
c) a₁₀₀=a₅₀*q⁵⁰
f) a₂₀₀=a₁₀₀*q¹⁰⁰
i) a₇₀= a₅₀*q²⁰
2009-10-01T23:13:23+02:00
1. Iloraz ciągu geometrycznego (an) jest rowny jednej piątej. Wyznacz wartości a₁ wiedzac, ze a₆= jedna dwudziesta piata.
a₆= jedna dwudziesta piata.
q=rowny jednej piątej
a₆=a₁*q⁵
1/25=a₁*(1/5)⁵
a₁=1/5⁵:1/5²
a₁=1/5³
a₁=1/125

2. Ciąg (an) jest ciągiem geometrycznym o ilorazie q. Uzupełnij zapis:
a) a₈=a₂*q.⁶..
d) a₆=..a₃.* q³
g) ..a₅= a₂*q³
b) a₅=a₃*q.²..
e) a₁₀=..a₆.*q⁴
h) ...a₁₁=a₁*q¹⁰
c) a₁₀₀=a₅₀*q⁵⁰...
f) a₂₀₀=.a₁₀₀..*q¹⁰⁰
i) .a₇₀..= a₅₀*q²⁰