Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-24T15:46:20+01:00
Owoce pojedyncze, powstające z jednej zalążni, dzieli się z kolei na owoce suche (o suchej owocni) i mięsiste (o soczystej owocni).

Owoce złożone (zbiorowe) powstają z wielu zalążni jednego wielosłupkowego kwiatu, często z udziałem rozrastającego się dna kwiatowego, należą do nich owoce wielomieszkowe (np. u piwonii), owoce wielopestkowcowe (np. u maliny), owoce wieloorzeszkowe (np. u poziomki) oraz rozpadające się wieloniełupki (np. u ślazu).
15 3 15
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T15:48:04+01:00
Owoce pojedyńcze dziela sie na:
suche np.strąk fasoli
Mięsiste np.pestkowniec śliwy.

Owoce zbiorowe to np.
(w truskawce) działki kielicha,dno kwiatowe,orzeszki.

mam nadzieje ze pomogłam, lecz nie jestem pewna czy zbiorowe sa dobre.
14 3 14
  • Użytkownik Zadane
2010-01-24T15:50:20+01:00
Owoce pojedyncze są to owoce powstające z jednej zalążni, dzieli się je z kolei na owoce suche (o suchej owocni) i mięsiste (o soczystej owocni). Owoce suche dzieli się na pękające (wysypujące nasiona), jak: mieszek, strąk, łuszczyna i łuszczynka, torebka oraz owoce niepękające (odpadające w stanie zamkniętym), jak orzech i orzeszek, ziarniak, niełupka, wreszcie owoce rozpadające się, jak: rozłupnia i strąk przewęzisty.
Owoce zbiorowe powstają z wielu zalążni jednego wielosłupkowego kwiatu, często z udziałem rozrastającego się dna kwiatowego, należą do nich owoce wielomieszkowe (np. u piwonii), owoce wielopestkowcowe (np. u maliny), owoce wielo orzeszkowe (np. u poziomki) oraz rozpadające się wieloniełupki (np. u ślazu).
9 4 9