Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T15:52:51+01:00
A) Nerki:
- Zakażenia nerek
- Zapalenie kłębuszków nerkowych
- Nerczyca
- Nefropatia cukrzycowa
- Kamica nerkowa
- Torbielowatość nerek
- Wady rozwojowe nerek
- Nowotwory

b) Moczowód:
- Kamienie w drogach moczowych
- zwężenie moczowodu (zastój w nerce)

c) Pęcherz moczowy:
- zapalenie pęcherza moczowego
- nowotwór
- wysiłkowe nietrzymanie moczu
- białkomocz

d) Cewka moczowa:
- zapalenie cewki moczowej

1 5 1
2010-01-24T18:09:55+01:00
Choroby nerek:
-zakażenia nerek
-zapalenie kłębuszków nerkowych
-nerczyca
-nefropatia cukrzycowa
-kamica nerkowa
-torbielowatość nerek
-wady rozwojowe nerek
-nowotwory
2010-01-24T19:25:42+01:00
Nerki - kamica nerkowa ,torbielowatość nerek
moczowód - podmiedniczkowe zwężenie moczowodu
pęcherz m. - rak pęcherza moczowego , zapalenie pęcherza moczowego
cewka m. - zapalenie cewki moczowej
2 4 2