Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T15:51:35+01:00
Długosz królewski
gałuszka kulecznica
języcznik zwyczajny
nasięźrzał pospolity
marsylia czterolistna
paprotka zwyczajna
paprotnik
pióropusznik strusi
podejźrzon
podrzeń żebrowiec
poryblin kolczasty
poryblin jeziorny
rozrzutka brunatna
salwinia pływająca
skrzyp olbrzymi
skrzyp pstry
widliczka
widłakowate
włosocień cienisty
zanokcica serpentynowa
zanokcica ciemna
zanokcica klinowata
30 4 30
2010-01-24T15:53:36+01:00

widliczkowate (Selaginellaceae)
Selaginella selaginoides (widliczka ostrozębna)

takson rodzimy lub trwale zadomowiony [24]

ochrona ścisła, z wyłączeniami (1.178) [50]

Selaginella helvetica (widliczka szwajcarska)

takson prawdopodobnie wymarły na terenie Polski [24]

ochrona ścisła, z wyłączeniami (1.178) [50]

Czerwona Księga — EX - wymarły [10]


Pełna lista (2) linków zewnętrznych, w tym miejscu, dostępna w wersji profesjonalnej
Full list of (2) external links list available in this place in professional version
skrzypowate (Equisetaceae)
Equisetum telmateia (skrzyp olbrzymi)

takson rodzimy lub trwale zadomowiony [24]

ochrona ścisła, z wyłączeniami (1.176) [50]

nieczęsty

leśne źródliska, wilgotne zarośla

Equisetum variegatum (skrzyp pstry)

takson rodzimy lub trwale zadomowiony [24]

ochrona ścisła, z wyłączeniami (1.177) [50]

rzadki, głównie na południu Polski

mokre piaski, torfowiska

poryblinowate (Isoetaceae)
Isoetes echinospora (poryblin kolczasty)

takson rodzimy lub trwale zadomowiony [24]

ochrona ścisła, bez wyłączeń (1.173), wymaga utworzenia ostoi z całego zbiornika wody w którym występuje (4.1) [50]

Czerwona Księga — CR - krytycznie zagrożony [10]

Czerwona Lista — E - wymierający - krytycznie zagrożony [55]


Pełna lista (1) linków zewnętrznych, w tym miejscu, dostępna w wersji profesjonalnej
Full list of (1) external links list available in this place in professional version
Isoetes lacustris (poryblin jeziorny)

takson rodzimy lub trwale zadomowiony [24]

ochrona ścisła, z wyłączeniami (1.174) [50]

Czerwona Księga — VU - narażony [10]

Czerwona Lista — V - narażony na wymarcie [55]

widłakowate (Lycopodiaceae) ochronie ścisłej podlegają wszystkie gatunki z tej rodziny
Diphasiastrum alpinum (widlicz alpejski [widłak alpejski])

takson rodzimy lub trwale zadomowiony [24]

ochrona ścisła, z wyłączeniami (1.179) [50]

Diphasiastrum complanatum (widlicz spłaszczony [widłak spłaszczony])

takson rodzimy lub trwale zadomowiony [24]

ochrona ścisła, z wyłączeniami (1.179) [50]

Diphasiastrum issleri (widlicz Isslera [widłak Isslera])

takson rodzimy lub trwale zadomowiony [24]

ochrona ścisła, z wyłączeniami (1.179) [50]

Czerwona Księga — CR - krytycznie zagrożony [10]

Czerwona Lista — V - narażony na wymarcie [55]

Diphasiastrum tristachyum (widlicz cyprysowy [widłak cyprysowy])

takson rodzimy lub trwale zadomowiony [24]

ochrona ścisła, z wyłączeniami (1.179) [50]

Czerwona Księga — EN - zagrożony [10]

Czerwona Lista — V - narażony na wymarcie [55]

Diphasiastrum zeilleri (widlicz Zeillera [widłak Zeillera])

takson rodzimy lub trwale zadomowiony [24]

ochrona ścisła, z wyłączeniami (1.179) [50]

Czerwona Lista — V - narażony na wymarcie [55]

Huperzia selago (wroniec widlasty [widłak wroniec])

takson rodzimy lub trwale zadomowiony [24]

ochrona ścisła, z wyłączeniami (1.179) [50]

Czerwona Lista — [V[ - [55]

Lycopodiella inundata (widłaczek torfowy [widłak torfowy])

takson rodzimy lub trwale zadomowiony [24]

ochrona ścisła, z wyłączeniami (1.179) [50]

Czerwona Lista — V - narażony na wymarcie [55]

Lycopodium annotinum (widłak jałowcowaty)

takson rodzimy lub trwale zadomowiony [24]

ochrona ścisła, z wyłączeniami (1.179) [50]

Lycopodium clavatum (widłak goździsty)

takson rodzimy lub trwale zadomowiony [24]

ochrona ścisła, z wyłączeniami (1.179) [50]

nasięźrzałowate (Ophioglossaceae)
Botrychium lunaria (podejźrzon księżycowy)

takson rodzimy lub trwale zadomowiony [24]

ochrona ścisła, z wyłączeniami, wymaga ochrony czynnej (1.169) [50]

Czerwona Lista — V - narażony na wymarcie [55]

dość częsty; murawy

Botrychium matricariifolium (podejźrzon marunowy)

takson rodzimy lub trwale zadomowiony [24]

ochrona ścisła, z wyłączeniami, wymaga ochrony czynnej (1.169) [50]

Czerwona Księga — CR - krytycznie zagrożony [10]

Czerwona Lista — E - wymierający - krytycznie zagrożony [55]

bardzo rzadki; łąki, widne lasy

8 2 8
2010-01-24T17:57:05+01:00
Widliczka ostrozębna, widliczka szwajcarska, skrzyp olbrzymi, skrzyp pstry, poryblin kolczasty, poryblin jeziorny, widłak alpejski, widłak spłaszczony, widłak Isslera, widłak cyprysowy, widłak Zeillera, widłak wroniec, widłak torfowy, widłak jałowcowaty, widłak goździsty, podejźrzon księżycowy, podejźrzon marunowy, podejźrzon rutolistny, podejźrzon pojedynczy, podejźrzon lancetowaty, podejźrzon wirginijski, nasięźrzał pospolity, długosz królewski,podrzeń żebrowiec, paprotnik kolczysty, paprotnik ostry, paprotnik Brauna, pióropusznik strusi, rozrzutka brunatna, języcznik zwyczajny, zanokcica ciemna, zanokcica serpentynowa, zanokcica klinowata, zmienka górska, paprotka zwyczajna,włosocień delikatny [włosocień cienisty], salwinia pływająca, marsylia czterolistna, gałuszka kulecznica, pozdrawiam ; ))
6 3 6