Zapisz odpowiedzi z obliczeniami.
zad.1
w 3 kg roztworu znajduje się 6 dag cukru.Jakie stężenie procentowe ma ten syrop?
zad.2
Trzy pracownice-Anna,Barbara i Cecylia-podzieliły wynagrodzenie za pracę w stosunku odpowiednio 9:7:4.Jaki procent wynagrodzenia otrzymała każda z pań?
zad.3
Po roku użytkowania samochód stracił 13% swojej wartości i został obecnie wyceniony na 43500 zł.Ile wart był samochód rok wcześniej?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T15:57:24+01:00
Zad. 1

3kg = 300dag
6/300 *100% = 2%

Ten roztwór jest 2%.
1 2 1
2010-01-24T16:16:40+01:00
Zad.1.

3kg=300 dag

6/300 *100procent=600/300 procent=2procent

odp.stęzenie procentowe w tym syrpie wynosi 2 procent

zad.2.
9+7+4=20

Anna
9/20*100procent=45 procent

barbara
7/20*100 procen=35 procent

cecylia
4/20*100 procent=20procent

odp.Anna dostała 45 procent wynagrodzenia, Barbara 35 procent, a Cecylia 20 procent


zad.3.
x-wartośc samochodu na początku
x-13%x-wartośc samochodu po wycenieniu

x-13%x=43500
87%x=43500
87/100x=43500 |÷87/100
x=50000

odp.samochód rok wcześniej wart był 50000 zł.

1 5 1
  • skr8
  • Rozwiązujący
2010-01-24T18:57:54+01:00
1.
6 dag=60g
3kg=3000g
60/3000*100%=2%

odp. Stęrzenie procentowe tego syropu wynosi 2%

2.
9+7+4=20
100%/20=5%
5%*9=45%
5%*7=35%
5%*4=20%

spr
45%+35%+20%=100%

odp Anna 45% Barbara 35% a Cecylia 20%
3.
x-wartośc samochodu na początku
x-13%x-wartośc samochodu po wycenieniu

x-13%x=43500
87%x=43500
87/100x=43500 |÷87/100
x=50000