Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T15:56:32+01:00
Dywizjon -pododdział taktyczny, złożony w artylerii z 2-6 baterii, w lotnictwie z 2-3 eskadr, w marynarce wojennej z 3-5 okrętów

eskadra -jednostka organizacyjna albo bojowa lotnictwa; zespół okrętów wojennych różnych typów

eskorta -straż ochronna albo honorowa towarzysząca komuś w drodze, konwój; osłona transportu

inwazja -wtargnięcie zbrojne, najazd na cudze terytorium w celu przywłaszczenia go albo złupienia
81 4 81
2010-01-24T15:56:35+01:00
- dywizjon 303 - jednostka lotnicza Polskich Sił Powietrznych w Wielkiej Brytanii.
- dywizjon - formacja taktyczna wojska, w artylerii i kawalerii równorzędna batalionowi innych rodzajów wojsk.
- Eskadra – jednostka organizacyjna lotnictwa wojskowego, składająca się z kilku lub kilkunastu, rzadziej kilkudziesięciu samolotów wojskowych. Eskadra może dzielić się na klucze, lecz jest z reguły najmniejszą samodzielną jednostką organizacyjną lotnictwa. Kilka eskadr może tworzyć dywizjon lub pułk lotniczy.
- Eskorta -

1. konwój, ochrona, towarzyszenie, np. eskorta konwoju morskiego składającego się ze statków transportowych, eskorta honorowa;
2. oddział składający się z dowódcy (oficera lub podoficera) i szeregowych żołnierzy w celu odprowadzania w określone miejsce jeńców wojennych, aresztantów, dezerterów, rannych chorych. Po wykonaniu zadania oddział powraca do macierzystej jednostki.
- Inwazja – zbrojne wtargnięcie nieprzyjacielskich wojsk na terytorium innego państwa.

29 3 29