Uzupelnij zapis slowny przebiegu reakcji wymiany

a)tlenek miedzi(II) + ....... --------> ......... + tlenek wegla(II)

b) tlenek wegla(II) +....... ---------> tlenek wpania + wegiel

c) ......... + ........... ---------> chlorek potasu + glin

d) tlenek zelaza(II) + wegiel ----------> ......... + ........

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Max3
  • Początkujący
2010-01-24T16:04:10+01:00
A) tlenek miedzi(II) + węgiel ------->miedź+ tlenek węgla(II)
b)tlenek węgla(II) + wapń -------> tlenek wapnia+ węgiel
c)chlorek glinu+ potas --------> chlorek potasu+ glin
d)tlenek żelaza(II) + węgiel --------> tlenek węgla+żelazo
2010-01-24T16:12:20+01:00
Wpisuję w/g kolejności treści!
a)tlenek miedzi(II)+węgiel=miedź+tlenek węgla (II),
b)tlenek węgla (II)+wapń=tlenek wapnia+węgiel,
c)chlorek glinu+potas=chlorek potasu+glin
d)tlenek żelaza(II)+węgiel=żelazo+tlenek węgla(IV).