Odpowiedzi

2010-01-24T16:05:53+01:00
Odpowiedź B, bo
ten graniastosłup ma 5 ścian bocznych w kształcie kwadratu (bo wszystkie krawędzie są równe), więc
Pb=5*a², a>0
Pb=180 dm²
stąd
5*a²=180 /:5
a²=36
a=6 [dm] lub a=-6 (nie spełnia warunków zadania, bo a>0)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T16:07:13+01:00
Czyli sciany boczne są kwadratami i jest ich 5
pole boczne=5a²
5a²=180dm²
a²=180dm²:5
a²=36dm²
a=√36dm²
a=6dm

a=h=6dm odp. b jest poprawna