1.Wyjaśnij ,dlaczego włókna żarówek wykonuje się z wolframu.
2.Ustal, która lub które z wymienionych wielkości fizycznych pozostawają stałe podczas zamiany stanu skupienia ciała:objętość,temperatura,masa.
3.Ustal zakres temperatur,które można mierzyć termometrem rtęciowym tzn. zakres temperatur, wktórych rtęć jest w stanie ciekłym.

2

Odpowiedzi

2010-01-24T16:25:05+01:00
1.poniewaz wolfran ma duza tempreature topnienia i trudno go przetobic
2 ---------------------------------------------------nie znam odp
3.-38,9 do 375 stopni celcjusza
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T16:25:45+01:00
1)Włókna żarówek wykonuje się z wolframu, ponieważ ma bardzo wysoką temperaturę topnienia.

2)temperatura, masa

3) -39stopni <-> 357stopni