Odpowiedzi

2010-01-24T16:30:36+01:00
Czesząc włosy grzebieniem włosy elektryzują się.
Małe kawałki papieru przyciągną się przez linijkę, która była pocierana o włosy.
Najlepsza Odpowiedź!
  • AKA
  • Początkujący
2010-01-24T16:33:17+01:00
Potarta suknem laska ebonitowa elektryzuje się ujemnie a sukno dodatnio. Laska szklana zaś potarta jedwabiem elektryzuje się dodatnio a jedwab ujemnie, Elektryzowanie przez pocieranie!!

Ciało naelektryzowane posiada ładunek dodatni lub ujemny. Dwa ciała naelektryzowane oddziałują na siebie siłą elektryczną. Jeśli ładunki ciał są jednoimienne, to ciała odpychają się wzajemnie, a gdy ich ładunki są różnoimienne, to ciała te przyciągają się.
7 3 7