w mieszkaniu oli i mrty
trzeba pomlowac dwa pokoje . ile puszek farby nalerzy kupic , jezeli jedna wystarczy na pomalowanie 6 m kwadratowych powierzchni? nie odliczaj otworów na okna i drzwi .
wymiary ;
1 pokuj - wysokość 2,5 m długość 5 m szerokość 4,2 m
2 pkuj - wysokośc 2,5 m długość 4,5m szerokość 3m
proszę o obliczenia !

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T17:01:28+01:00
1 pokój 2,5 x 5 x 4,2= 52,5 m2
2 pokój 2,5 x 4,5 x 3 = 33,75m2
52,5 + 33,75 = 86,25m2
86,25/6=14,375puszek
odp. należy azkupic 15 puszek farby na pomalowanie tego pokoju
1 5 1
2010-01-24T17:04:21+01:00
I pokój
2 ściany długości 5m i wysokości 2,5m
2 ściany szerokości 4,2 m i wysokości 2,5 m
sufit o wymiarach 5m i 4,2m
Obliczamy powierzchnię całego pokoju
P=2( 5*2,5) + 2(4,2*2,5)+ 5*4,2=2*12,5 + 2*10,5 + 21= 25+21+21=67 m kwadratowych

II pokój
2 ściany długości 4,5m i wysokości 2,5m
2 ściany szerokości 3 m i wysokości 2,5 m
sufit o wymiarach 4,5m i 3 m

P= 2*(4,5*2,5)+ 2* (3*2,5) + 4,5*3= 2* 11,25 +2*7,5 +13,5= 22,5+15+13,5=51 m
kwadratowych

Całkowita powierzchnia obydwu pokoi wynosi:
67 + 51= 118 m kwadratowych
Obliczamy , ile trzeba puszek farby
118 : 6=19,7( w zaokrągleniu)
Musimy kupić 20 puszek farby.