W dwóch zbiornikach miegści się razem 2000 litrów wody. Jeśli z pierwszego zbiornika przelejemy do drugiego 400 litrów, to w obu zbiornikach będzie po tyle samo wody. Ile wody jest w kazdym zbiorniku??



Dziękuje z góry za rozwiązanie

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T16:50:06+01:00
W dwóch zbiornikach miegści się razem 2000 litrów wody. Jeśli z pierwszego zbiornika przelejemy do drugiego 400 litrów, to w obu zbiornikach będzie po tyle samo wody. Ile wody jest w kazdym zbiorniku??

x-woda w I zbiorniku
y-woda w II zbiorniku

x+y=2000
x-400=y+400

x=2000-y
2000-400-y=y+400

x=2000-y
1200=2y

x=2000-y
y=600

x=1400
y=600

W jednym zbiorniku jest 1400l, a w drugim jest 600l wody.
  • Użytkownik Zadane
2010-01-24T16:53:16+01:00
600+400=1000 czyli w jednym pojemniku i drugim jest razem 2000 kazdy zbiornik ma 1000 l.
2010-01-24T16:54:08+01:00
Weźmy to na logike:
w 1 jest 1000 l i w 2 też
bo na początku oba miały 2000 czyli 1 mógł mieć 1400 a drugi 600
to jak z tego 1 przelejemy do drugiego 400 do będzie po równo