Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T16:59:02+01:00
A]
y=25x²+30x+9

Δ=b²-4ac=30²-4×25×9=900-900=0
Δ=0
wykres przecina oś x w 1 punkcie , o współrzednych(-b:2a;;;0)
czyli w punkcie(-⅗;0}
b]
y=x²-7x-8
Δ=49+32=81
√Δ=9

Δ>0, czyli wykres przecina oś x w 2 punktach:
[(-b-√Δ):2a;0], czyli:(-1;0)
oraz
[(-b+√Δ):2a;0], czyli (8;0)
7 4 7
  • flnq
  • Rozwiązujący
2010-01-24T17:10:25+01:00
1) 25x²+30x+9=0
Δ=900-4*225=0
x₀=-⅗

2) x²-7x-8=0
Δ=49+4*8=81=9²
x₁=-1
x₂=8