Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T17:10:39+01:00
X - ilość śmietanki
y - ilość mleka

x + y = 200
0,12x + 0,02y = 0,03*200

x + y = 200 |*(-0,12)
0,12x + 0,02y = 6

-0,12x-0,12y=-24
0,12x + 0,02y = 6
-0,1y=-18
y=180

x+180=200
x=200-180
x=20
odp: Należy wziąć 20g 12% śmietanki i 180g 2% mleka.

2010-01-24T17:14:46+01:00
X- masa smietanki 12 % [g]
y- masa mleka 2% [g]
200g- masa mleka 3%

{x+y=200
{0,12x+0,02y=0,03 * 200

{x+y=200
{0,12x + 0,02y= 6

{x=200-y
{0,12*(200-y)+0,02y=6

{x=200-y
{24-0,12y+0,02y=6

{x=200-y
{-0,1y=-18

{x=200-y
{y=180

{x=20g
{y=180g

Odp. Trzeba zmieszac 20g smietanki i 180g mleka