Odpowiedzi

2010-01-24T17:13:42+01:00
X=pierwsza z liczb
y=druga liczba

30%x-40%y=21
40%x+3y=81

0,3x-0,4y=21 /×4
0,4x+3y=81 /×-3

1,2x-1,6y=84
-1,2x-9y=-243

-10,6y=-159
y=159:10,6
y=15

0,3x-0,4×15=21
0,3x-6=21
0,3x=21+6
0,3x=27
x=27:0,3
x=90
64 2 64
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T17:16:29+01:00
Metoda przeciwnych współczynników
0,3x-0,4y=21 /*4
0,4x+3y=81 /*-3

1,2x-1,6y=84
-1,2x-9y=-243

-10,6y=-159
y=159:10,6
y=15

a teraz metoda podstawiania
0,3x-0,4×15=21
0,3x-6=21
0,3x=21+6
0,3x=27
x=27:0,3
x=90

te liczby to 90 i 15
36 4 36
2010-01-24T17:23:01+01:00
0,3 x X - 0,4 x Y = 21
0,4 x X + 3 x Y = 81
=====================
X = /21 + 0,4 x Y /: 0,3
0,4 x /21 + 0,4 x Y/: 0,3 + 3 x Y = 81
0,4 x 21 + 0,4 x 0,4 x Y + 0,3 x 3 x Y = 81 x 0,3
8,4 + 0,16 x Y + 0,9 x Y = 24,3
1,06 x Y = 15,9
Y = 15
===========
X = /21 + 0,4 x 15/ : 0,3 = 27: 0,3
X = 90
===========
ateb
31 1 31