Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T17:04:48+01:00
1.Liczba grup wodorotlenkowych zależy od własności wodorotlenku
2. M(OH)n
M- atom metalu; OH-grupa wodorotlenkowa; n-liczba grup
3. ZASADY- są to wodorotlenki, które dobrze rozpuszczają się w wodzie.
4. Nie, bo nie każdy wodorotlenek dobrze się rozpuszcza w wodzie
1 5 1
2010-01-24T17:10:24+01:00
A) ilość grup wodorotlenkoeych zależy od wartościowości metalu
b)Me(OH)- wzór ogólny wodorotlenków
Me-metal
OH-grupa wodorotlenkowa
c)zasada-roztwór wodorotlenku dobrze rozpuszczalnego w wodzie
d)nie niekażdy wodorotlenek jest zasadą, dlatego że wszystkie wodorotlenki nie rozpuszczają się w wodzie (patrz tabela rozpuszczalności wodorotlenków)
2 5 2