Odpowiedzi

2010-01-24T17:20:33+01:00
Epitet- przymiotnik z przymiotnikiem lub rzeczownik z przymiotnikiem np: brzydkie kaczątko
Metafora- dziwne połączenie wyrazów np: morze gwiazd
Porównanie- środek stylistyczny w którym porównujemy coś do czegoś np: smutny jak jej zapłakane oczy
Przerzutnia-przerzucenie do następnego wersu wyrazu lub kilku wyrazów należących treściowo do wersu poprzedniego
Uosobienie-(personifikacja) to nadanie przedmiotom, zjawiskom, zwierzetom itp. cech ludzkich
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T17:22:18+01:00
Epitet - przymiotnik
metafora (przenośnia) - mówienie o czymś nie wprost
porównanie - porównywanie czegoś do czegoś ( zazwyczaj z użyciem wyrazów: jak, jakby, niby itp.)
przerzutnia - przeniesienie wyrazu lub części zdania do następnego wersu; w celu zaakcentowania wypowiedzi bądź zwiększenia dynamiki
uosobienie (personifikacja) - przenośnia ukazująca zjawisko lub pojęcie w postaci antropomorficznej (ludzkiej)
1 5 1