Odpowiedzi

2010-01-24T17:23:58+01:00
Na ziarnku maku stoi mały dom,
Pieski szczekają na księżyc makowy
I nigdy jeszcze tym makowym psom,
Że jest świat większy, nie przyszło do głowy.

Ziemia to ziarnko - naprawdę nie więcej,
A inne ziarnka - planety i gwiazdy.
A choć ich będzie chyba sto tysięcy,
Domek z ogrodem może stać na każdej.

Wszystko w makówce. Mak rośnie w ogrodzie,
Dzieci biegają i mak się kołysze.
A wieczorami, o księżyca wschodzie
Psy gdzieś szczekają, to głośniej, to ciszej.

powtórzenie- dwukrotnie lub wielokrotnie pojawienie się tego samego elementu językowego .
czyli w tym wierszu A inne A choć

przerzutnia - pieski szczekają , dzieci biegają

gramatyczny - muszą się tak samo odmieniać przez ( osoby lub przypadki)

uosobienie - nadanie zwierzętom cech ludzkich




Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T23:26:18+01:00
Na ziarnku maku stoi mały dom,
Pieski szczekają na księżyc makowy
I nigdy jeszcze tym makowym psom,
Że jest świat większy, nie przyszło do głowy.

Ziemia to ziarnko - naprawdę nie więcej,
A inne ziarnka - planety i gwiazdy.
A choć ich będzie chyba sto tysięcy,
Domek z ogrodem może stać na każdej.

Wszystko w makówce. Mak rośnie w ogrodzie,
Dzieci biegają i mak się kołysze.
A wieczorami, o księżyca wschodzie
Psy gdzieś szczekają, to głośniej, to ciszej.
Epitet - "Mały dom", "Księżyc makowy" itd. (epitet = rzeczownik = przymiotnik)
Anafora - "A inne ziarnka...
A choć ich będzie..."
Ożywienie - "Mak się kołysze"
8 2 8