Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T19:40:35+01:00
Różnice były następujące :

W demokracji ateńskiej władze miało społeczeństwo i jego najniższe warstwy. Natomiast w demokracji rzymskiej władze p[odejmował senat , sejm i cesarz. W atenach ludzie mieli więcej do powiedzenia i w większym stopniu wpływali na to co dzeje się w państwie , natomiat rzymianie byli na łasce w senacie i sejmie , ich zdanie nie miało najmniejszego znaczenia.
2 5 2
2010-01-24T19:43:44+01:00
W atenach wladze sprawowalo zgromadzenie ludowe ktore podejmowalo decyzje i dyskutowalo na rozne tematy natomiast w rzymie najwieksza wladze sprawowal senat<a w okresie zagrozenia dyktator> ktory decydowal o wszystkim zgromadzenie nie moglo dyskutowac, proponowac zmiany. dostawali projekt uchwaly i glosowali za i przeciw.
2010-01-24T20:48:54+01:00
Demokracja ateńska:
- rządy większości
- wszyscy obywatele płci męskiej brali udział w głosowaniu
- urzędnicy podejmowali decyzje
- głosowanie odbywało się w miejscach publicznych przez podniesienie rąk
- głosować mogli tylko dorośli mężczyźni.
- kobiety, dzieci, niewolnicy oraz obcokrajowcy nie mieli prawa głosu

Demokracja rzymska :
- skupia się na zasadzie podziału władzy i kontroli i równowagi

Mam nadzieję że o to chodziło :)
Pozdrawiam ;D
1 5 1