Oblicz szybkość średnią:
-Sprintera w biegu na 100m mężczyzn,który ten dystans przebył w czasie 10s.

-maratończyka,który drogę 42,195km przebył w czasie 3h.Czy wiesz,od jakiego wydarzenia pochodzi nazwa takiego biegu?!

Plis! Daję Naj!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T17:25:41+01:00
1: s=100m
t=10s
V=s/t= 100m/10s=10m/s

2: s=42,195km
t=3h
v=s/t= 42,195km/ 3h= 14,065km/h

Bitwa pod Maratonem
107 4 107
2010-01-24T18:12:38+01:00
1.
s=100m
t=10s
v=s/t

v=100m/10s=10m/s

2.
s=42,195km
t=3h

v= 42,195km/3h= 14,065km/h

Chodzi tutaj o bitwę pod Maratonem (490 p.n.e.).
50 4 50