Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T18:00:34+01:00
Rosjanie zabraniali mówić po Polsku. Lekcje polskiego były na ostatnich lekcjach i odbywały się po rosyjsku. Zachęcanie uczniów do uczestniczeń w teatrach rosyjskich. Uczyli wierszy i piosenek rosyjskich. Zabronione polskie książki. Wysokie kary.Bez wykształcenia rosyjskiego ciężko było o prace.Uczniowie, którzy nie zgadzali się z obśmiewaniem Polaków byli karani, a ci którzy bez kaprysów przyjmowali zasady Rosjan byli uważani za faworytów.Nie liczyła się inteligencja i pracowitość, ale uległość wobec zaborcy.
1 1 1
2010-01-24T18:01:13+01:00
Rusyfikacja w powieści:-jedyny język wykładowy to język rosyjski;-kary dyscyplinarne za mówienie po polsku;- lekcje języka
polskiego zbyt wcześnie lub zbyt późno;-nadzór nad stancjami;-szpiegostwo;-
metoda pamięciowa-bez zrozumienia;-ogłupianie
Polaków. Lata 80 XIX wiek, zabór rosyjski. Pobyt w szkole przypomina więzienie. Stosuje się liczne kary: chłosty, głodzenia, wydalanie ze szkoły. Wyższość wszystkiego co rosyjskie. W powieści widzimy zjednywanie Marcinka ( teatr, pobyt u nauczyciela w domu, uczestnictwo w kółku do studiowania piśmiennictwa rosyjskiego, książki rosyjskie-wstręt do wszystkiego co polskie). Tytuł powieści oznacza daremność rusyfikacyjnych usiłowań caratu