Opracuj każdą z chorób według podanego niżej schematu:
1.przyczyna
2.droga zakażenia
3.objawy
4.powikłania
WZÓR:
Angina
1.bakterie
2.kontakt z chorym,zakażona żywność
3.ból gardła,gorączka
4.choroby serca

Choroby do omówienia:
-katar
-alergia
-pylica
-zapalenie płuc
-zapalenie górnych dróg oddechowych
-gruźlica
-grypa
(OPRACUJ WSZYSTKIE CHOROBY!!!!)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T18:01:07+01:00
Katar : 1. przebywanie z chorymi
2. kropelkowa
3. kichanie, drapanie w nosie i gardle
4.grypa
alergia: 1. nadwrażliwość
2. przeważnie ma się ja od urodzenia
3. stany zapalne, wysypka, kichanie
4. -
pylica: 1. azbest
2. kropelkowa
3. kaszel, kichanie
4.niewydolność oddechowa
zapalenie płuc: 1. bakterie, wirusy
2. kropelkowa
3. wysoka gorączka
4. przeważnie śmierć
zapalenie górnych dróg oddechowych:
1. wirus lub bakterie
2. kropelkowa
3. wydzielanie się śluzu
4. zapalenie płuc
gruźlica: 1. prątek Kocha
2. kropelkowa
3. brak charakterystycznych objawów, zdjęcie rtg
4. śmierć
grypa: 1. wirusy grypy A, B, C
2. CHORoBA WIRUSOWA, KROPELKOWA
3. gorączka, bóle głowy, mięśni
4. zapalenie płuc
2010-01-24T18:06:46+01:00
-katar:
przyczyna- wirus
droga zakażenia-kropelkowa
objawy-drapanie w gardle i nosie,kichanie
powikłania- ostry niepowikłany nieżyt nosa trwa zazwyczaj od 5 do 7 dni

pylica:
-przyczyna-długotrwałe wdychanie pyłów
droga zakażenia- sorki ale nie wiem
objawy- trudności w oddychaniu
duszności
kaszel
stan podgorączkowy
ból w klatce piersiowej
powikłania- przewlekła choroba



zapalenie płuc:
- objawy:
osłabieniem
bólami mięśni
nagłą wysoką gorączką, która spada po 7-9 dniach
dreszczami
zlewnymi potami
kaszlem, najpierw suchym, a następnie wilgotnym z odkrztuszaniem śluzowej lub ropnej wydzieliny
bólem klatki piersiowej przy oddychaniu
dusznością o różnym stopniu nasilenia
niekiedy krwiopluciem
przyczyna- alkocholizm niedożywienie itp.