Proszę o pomoc na dzisiaj! ( daje naj.) z góry dziękuję

TWIERDZENIE ODWROTNE DO TWIERDZENIA PITAGORASA

zad.1
Czy trójkąt o podanych bokach jest prostokątny?
a) 3#3, 2#2, 3#2
b)#6, 2#5, #14
#-oznacza pierwiastek

zad.2
Czy równoległobok o przekątnych 10 cm i 24 cm oraz 13 cm jest rombem?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T17:50:30+01:00
Zad.1
a)
(3√3)² = (2√2)² + (3√2)²
27=8+18 ---> to nie jest trójkąt prostokątny
b)
(√6)² + (√14)² = (2√5)²
6+14 = 20 --> to jest trójkąt prostokątny

2010-01-24T17:53:36+01:00
Zad 1
a) (2#2)do kwadratu + (3#2)do kwadratu = (3#3)do kwadratu
4*2+ 9*2 = 9*3
8 + 18 = 27
26 znak równości przekreślony 27
ten trójkąt nie jest prostokątny
* - razy
= - nad każdym pytajnik
b) (#6)do kwadratu + (#14)do kwadratu = (2#5)do kwadratu
6 + 14 = 4*5
6 + 14 = 20
20 = 20
ten trójkąt jest prostokątny