Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T17:47:16+01:00
Popan- C3H8

Najpierw liczysz masę molową propanu:
3*12+8*1=44g/mol

Teraz dla węgla; mamy 3 atomy węgla, więc: 3*12=36g/mol

44g - 100%
36g - x

x=(36*100)/44= 81,8%
2010-01-24T17:51:07+01:00
Propan-C3H8

Teraz liczysz masę propanu:
Mc3h8= 12u*3+8u= 44u

Później z proporcji obliczasz zawartość procentową węgla w propanie:
44u-100%
36u-x

x=36u*100%/44u=81,82%

Odp: Zawartość węgla w propanie wynosi 81,82%

Podpowiedź: nie korzystaj z obliczeń powyżej ponieważ są to obliczenia dla ucznia LO!!