NA WCZORAJ!!!!!
POMOCY!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Zad.1
Agnieszka i Jacek zbierali kasztany.Jacek uzbierał 3 razy więcej kasztanów niz Agnieszka.Gdyby oddał Agnieszce 15 z nih to oboje miliby tyle samo kasztanów.Ile kasztanó ma Afnieszka,a ile Jacek?
Zad.2
-Kasiu podwyzszam ci kieszonkowe o 2,5zł.
-To teraz w ciągu 4 miesięcy dostanę tyle samo pieniędzy ile przedtem w ciągu pięciu.
Ile zl kieszonkowego bedze dostawac teraz Kasia?
Zad.3
Pewna pani zapytana o swój wiek odpowiedziała:
-Teraz jestem 7 razy starsza od mojej córki.Za 20 lat będę od niej dwa razy starsza.
Ile lat ma ta pani?
Zad.4
-Dziadku,ile masz lat?
-Jestem o 10 lat starszy od cioci Asi,a o 20 lat młodszy niz stryjenki Michaliny.
-A ciocia Asia ile ma lat?
-Ciocia Asia jest 2 razy starsza od Jurka.
-A ile lta ma stryjenka Michalina?
-Jest 3 razy starsza od Jurka.
-A Jurek ile ma lat?
-To juz oblicz sobie sama.
Ile lat ma Jurek.Ile lat ma dziadek.
Zad.5
Za 3 lata Grzes będzie 3 razy starszy niz 3 lata temu.Ile lat ma Grzes?
Zad.6
-4 lata lata temu byłem 4 razy młodszy od mamy,a 10 lat temu byłem od niej młodszy 10 razy.Ile lat ma autor wypowiedzi?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T18:01:36+01:00
Zad 1

x- kasztany
x- Agnieszka
3x- Jacek
3x+15=4x |-3x
15= x
Obliczyliśmy ile ma Agnieszka
15*3=45
1 5 1
2010-01-24T18:03:13+01:00
1.Agnieszka x
Jacek 3x

3x-15=x+15
2x=30
x=15
3x=45

2



2010-01-24T18:03:16+01:00
Zad1
y - kasztany Jacka
x - kasztany Agnieszki

3x = y
y-15 = x + 15

Po podstawieniu...

3x - 15 = x + 15
3x = x + 30
2x = 30

x = 15
y = 3x = 3 * 15 = 45

zad5
x - wiek Grzesia
x- 3 - wiek Grzesia 3 lata temu
x+3 wiek Grzesia za 3 lata
x+3= 3*(x-3)
x+3=3x-9
3+9= -x+3x
2x =12
x=6
Odp. Grześ ma 6 lat