Tafla lodu na jeziorze może wytrzymać ciśnienie 6000 Pa.Czy człowiek , którego ciężar wynosi 650 N, może bezpiecznie przejść po tym lodzie na drugą stronę jeziora,jeśli jego stopa ma powierzchnię 0.05m²? Co można zrobić aby w podobnej sytuacji zmniejszyć ciśnienie wywierane na podłoże?

PS;proszę z obliczniami;
DZięki;

2

Odpowiedzi

2010-01-24T17:59:01+01:00
P=F/s
p=650/0.05
p=13000Pa
Nie może.
Należy sie położyć i tak przesuwać.
Pozdrawiam
95 2 95
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T18:11:22+01:00
P=Fn/S
p=ciśnienie=?
Fn=siła nacisku=650N
S=pole powierzchni=2*0,05m2=0,1m2

p=650N/0,1m2
p=6500Pa

Odp. Człowiek ten nie może przejść po tym lodzie.

Aby w podobnej sytuacji zmniejszyć ciśnienie wywierane na podłoże należy zwiększyć pole powierzchni, np. dopinając do butów rakiety śnieżne.
110 4 110