Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T18:01:36+01:00
X- liczba harcerzy w pierwszej drużynie
y - liczba harcerzy w drugiej drużynie
z -liczba harcerzy w trzeciej drużynie

{x+y+z=227
{x+y=151
{x+z=139 <<<< z tego wyliczam x

x=139-z -podkreślam bo mi się później przyda i podstawiam za x do dwóch pierwszych

{139-z+y+z=227
{139-z+y=151

{y=88
{-z=-76

{y=88
{z=76 <<<teraz podstawiam do podkreślenia^^^

x=139-76=63

{x=63
{y=88
{z=76



{ - układ równań
{
{
2010-01-24T18:03:32+01:00
X=ilość harcerzy 1 drużyny
y-ilośc harcerzy 2 drużyny
z=ilosc harcerzy 3 drużyny

x+y=151→x=151-y

x+z=139
x+y+z=227

151-y+z=139
151-y+y-z=227

z-y=139-151
z=227-151

z-y=-12
z=76

z-y=-12
76-y=-12
-y=-12-76
y=88
x=151-y=151-88=63

spr. 63+88+76=227
odp. w 1 drużynie było 63, w drugiej 88 a w trzeciej 76 harcerzy.