Odpowiedzi

2010-01-24T18:01:17+01:00
F=V*ro*g=0.06 m3 * 1003,5 kg/m3 * 10m\s=602,1N
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T18:01:47+01:00
Dane:
d (gęstość płynu, tu wody) = 1003,5 kg/m³
V (objętość wypieranego płynu równa objętości części ciała zanurzonego w płynie tu ciała nurka) = 0,06m³
g (przyspieszenie grawitacyjne) - zazwyczaj przyjmuje się przyspieszenie ziemskie = 9,81 m/s² (nie wiem, czy na lekcjach nie przyjmujecie zaokrąglonej wartości g = 10m/s², dlatego poniżej obliczam dla obydwu wartości)

Szukane:
Fw (siła wyporu) = ?

Wzór:
Fw = d*g*V
zależność ta stanowi treść prawa Archimedesa

Do powyższego wzoru wystarczy podstawić wartości z danych:
a) dla g = 9,81m/s² (jeśli nauczyciel nie kazał przyjąć, że g=10,/s², to należy w odpowiedzi podać to wyliczenie)
Fw = 1003,5kg/m³*9,81m/s²*0,06m³
m³ się skrócą
Fw = 590,66kgm/s²
kgm/s² to niuton (N)
Fw = 590,66N

b) dla g=10m/s² (jeśli nauczyciel kazał tak przyjmować)
Fw = 1003,5kg/m³*10m/s²*0,06m³
m³ się skrócą
Fw = 602,1N

Na nurka działa siła wyporu 590,66N (a dla nauczycieli wolących g=10m/s² wynosi ona 602,1N)

Pozdrawiam,
Buzzy ;-)
2010-01-24T18:07:18+01:00
Dane:
ρ = 1003,5 kg/m³
V = 0,06 m³
Rozw.:
F = ρ × g × V = 1003,5 kg/m³ × 10 [m/s²] × 0,06 m³ = 602,1 N
Wydaje mi się że gęstość wody morskiej jest trochę inna niż podałeś w zadaniu ale wstawiłem taką jaką podałeś! żeby nie było żadnych spamów!!