Podczas 2-dniowej wędrówki uczniowie przeszli łącznie 48km drugiego dnia pokonali 2 razy dłuższą trasę niż pierwszego dnia natomiast trzeciego dnia o 6km więcej niż pierwszego dnia. Ile kilometrów przebyli uczniowie trzeciego dnia????


plis pomóżcie

3

Odpowiedzi

2010-01-24T18:01:37+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T18:04:57+01:00
X-pierwszy dzień czyli 10,5km
2x-drugi dzień 21km
x+6-trzeci dzień 16,5km
razem 48km

x+2x+x+6=48 /-6
4x=42 /:4
x=10,5 km

odp. Trzeciego dnia przeszli 16,5km.
1 5 1
2010-01-24T18:23:23+01:00
48-tyle pokonali łącznie
48=a+ax2+(a+6km)
48=4a+6
4a=48-6
4a=42
a=42:4=10.5
a-10.5-tyle przebyli 1 dnia.
b=ax2
b=21-tyle przebyli 2 dnia.
c=a+6
c=10.5+6
c=16.5-tyle przebyli 3 dnia.