Odpowiedzi

2010-01-24T18:17:06+01:00
X - strony tomu I
x+75- strony tomu II
x+75-25=x+50-strony tomu III

x+x+75+x+50=650
3x+125=650
3x=650-125
3x=525/:3
x=175

175+75=250 - tom II
175+75-25=225 - tom III
Najlepsza Odpowiedź!
  • skr8
  • Rozwiązujący
2010-01-24T18:41:48+01:00
A - strony w tomie I
a+75 - strony w tomie II
a+75-25=a+50 - strony w tomie III

a+a+75+a+50=650
3a+125=650 /-125
3a=650-125
3a=525 /:3
a=175

175 - liczba stron w tomie I
175+75=250 - liczba stron w tomie II
250-25=225 - liczba stron w tomie III
2010-01-24T19:14:23+01:00
Można tak:
1 tom = x
2 tom = x +75
3 tom = x -25= x+75-x-25= x +50 czyli 3 tom = x +50

więc 75+50=125
650-125=525

525:3= 175
więc
1 tom = 175
2 tom = 175+75=250
3 tom = 175+50=225