-1,8 razy 2\3(ułamek) -0,8 razy (-3\4)do kwadratu
------------------------------------------------------------ =
-0,9 razy 5\9 + (-1\2)


-2 razy (-0,5) + (-2)
-------------------------------------- =
-0,1 razy [ -1,3 + 6 razy (-o,2)]

Dziękuje za obliczenie.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-02T12:00:29+02:00
W liczniku8/10×2/3-8/10×9/16
w mianowniku -9/10×5/9-1/2 to wszystko =
w liczniku6/5-9/20
w mianowniku -1/2-1/2 to wszystko=
w liczniku24/20-9/20
w mianowniku -1 to= -15/20= -3/4



2) -1/0,25=-1×4/1=-4
2009-10-02T12:03:39+02:00
1.
licznik: -1,8 * 2/3 - 0,8 * (-3/4) do 2 = -6/5 - 9/20 = -24/20 - 9/20 = -33/20
mianownik: -0,9 razy 5/9 + (-1/2) = -1/2 - 1/2 = -1
wynik: 1,65

2.
licznik: -2 razy (-0,5) + (-2) = 1 - 2 = -1
mianownik: -0,1 razy [ -1,3 + 6 razy (-o,2)] = -0,1 * [ -1,3 - 1,2] = -0,1 *[-2,5] = 0,25
wynik:-4

2009-10-02T12:53:58+02:00
-18/10 x 2/3 - 8/10 x (-9/16)
------------------------------------- =
-9/10 x 5/9 - 1/2

po skróceniu wyjdzie :

-6 x 1 - 1 x (-9/2)
----------------------- =
- 1/2 x 1 - 1/2

-7/1 x (-9/2)
----------------- =
- 1

63/2
------- = 63/2 x (mnożenie jest odwrotnością dzielenia) (- 1/1) = -31,5
- 1