Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T18:21:59+01:00
1. pierwszy bok - 3 dm
drugi bok - 4 x 3dm = 12 dm


Ob = 3 dm + 3 dm + 12 dm + 12 dm = 30 dm


2. Obwód = 72 cm

72 cm = 28 cm + 2x
2 x = 72 - 28
2x = 44
x = 22

Odp. Drugi bok ma długość 22 cm.
2010-01-24T18:23:11+01:00
Zad.1]
a=3dm
b=4a=4×3=12dm

obwód=2a+2b=2×3+2×12=6+24=30dm
zad.2]
obwód=2a+2b=72cm
a=14cm

72=2×14+2b
2b=72-28
2b=44
b=44:2
b=22cm
odp. drugi bok ma 22cm długości
2010-01-24T18:27:51+01:00
Zadanie 1

3 - długość pierwszego boku (a)
4 * 3 = 12 - długość drugiego boku (b)

Ob = 2a + 2b
Ob = 2 * + 2* 12
Ob = 30 dm



zadanie 2

72 cm - obwód prostokąta
14 cm - długość pierwszego boku (a)
b- długość drugiego boku (b)

Ob= 2a + 2b
72 cm = 2*14 +2b
2b= 72 - 28
2b= 44 | : 2
b= 22cm