Odpowiedzi

2010-01-24T18:27:33+01:00
Dokonany jest wtedy gdy np. posprzatalem
niedokonany np. sprzatam
2010-01-24T18:28:01+01:00
Niedokonane:
wyjechał-rozpoczął czynność ale jej nie skończył
Dokonane:
dojechał-skończył daną czynność w tym wypadku dojechał do celu
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T18:29:48+01:00
No to tak..
Krótko, zwięźle i na temat.

Czasowniki dokonane to takie czasowniki, które wyrażają czynność dokonaną. Czyli taką która już została skończona, np.pomalowałam, zrobiłam, powiedziałam

a czasowniki niedokonane to takie, w których dane czynności jeszcze trwają lub dopiero będą tj.: mówię, będę mówiła
1 5 1