Zad.1 Glony są samożywne. Napisz, który z elementów budowy ich komórek o tym decyduje.

Zad.2 Do czego służy wodniczka pokarmowa?

Zad.3 Porosty to organizmy najbardziej wrażliwe na obecność w powietrzu:
A. dwutlenku siarki
B. tlenu
C. dwutlenku węgla
D. pary wodnej

Zad.4 Pod pojęciem symbiozy rozumiemy
A. zależność opartą obustronną korzyściach organizmów należących do różnych gatunków
B. zależność, w której tylko jeden organizm odnosi korzyść
C. współżycie polegające na odnoszeniu szkód przez jeden organizm
D. pasożytnictwo

Zad.5 Przyporządkuj nazwy organizmów do odpowiednich sposobów rozmnażania
A. pieczarka
B. purchawka
C. drożdże
D. pantofelek
C. ameba

podział komórki: ......................
zarodniki: .......................
pączkowanie: .........................

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T18:53:46+01:00
1. chloroplast
2. wodniczka pokarmowa trawi pokarm
3.a<nie jestem pewna>
4.a
5.pieczrka - zarodniki
purchawka - zarodniki
drozdze - paczkowanie
pantofelek - podzial komorki
ameba - podzial komorki
2 2 2
2010-01-24T18:55:28+01:00
1) Jest samożywny dzieki barwnikowi między innymi chlorofilowi,wytwarza substacje w procesie fotosyntezy

2)wodniczka pokarmowa słuzy do przechowywania substacji, które czasowo nie poczebne komórce

3) A

4)A

5)podział komórki pantofelek, ameba
zarodniki pieczarka, purchawka
paczkowanie drożdże,
1 5 1