Odpowiedzi

2010-01-24T18:51:49+01:00
Nazwa ta pochodzi od przebiegu tras zorganizowanych wypraw po bursztyn , pomiędzy europejskimi krajami basenu Morza Śródziemnego a ziemiami leżącymi na południowym wybrzeżu Bałtyku.


10 3 10
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T18:53:18+01:00
Szlak bursztynowy to szlak po którym wysyłano bursztyn z nad Bałtyku do innych krain. Bursztyn był w ówczesnych czasach bardzo drogi i ekskluzywny.
Nazwa szlaku bursztynowego powstała jak łatwo można się domyślić od tego co tym szlakiem transportowano tzn bursztyn.
szlak bursztynowy istniał już za cesarstwa rzymskiego czyli przed naszą erą. Jego nazwa najprawdopodobniej powstał już wtedy. Tamtejsi ludzie nie utrudniali sobie życia: szlak którym transportuje się bursztyn - szlak bursztynowy. był to niebezpieczny szlak, często zdarzały się napady na ludzi przewożących tamtędy cenny bursztyn. Jednakże dzięki niemu nasz kraj miał możliwość handlu z innymi państwami dzięki czemu wzbogacał się.

mam nadzieje że się przyda ;)
17 4 17