Firma Mixmax kupiła 20 kg rodzynek,12 kg migdałów oraz 14 kg orzechów.Kilogram rodzynek kosztował 6,70 zł,migdałów-40 zł,a orzechów-23,50 zł.Bakalie wymieszano i zapakowano w woreczki,po 200 g do każdego.Jaka powinna być cena jednego woreczka bakalii,aby na każdym firma Mixmax zarobiła złotówkę?

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-10-02T13:42:33+02:00
20kg+12kg+14kg=46kg-mieszanki


6;70+40+23,50=70,20zŁ

70,20:46=1,52

1,52zł+1zł= 2,52zł cena woreczka
4 2 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-02T14:47:31+02:00
6,7×20 + 12×40 + 14×23,50=
134+480+329=943zł to podzielic przez 230 , bo tyle wyjdzie woreczków z 46 kg
943:230=4,10 zł
dodać 1zł zarobku=5,10zł
odp. żeby zarobić 1 zł na kazdym woreczku, firma musi sprzedac bakalie po 5,10zł za sztukę.

A SWOJA DROGĄ CI POWYZEJ BĘDA SPRZEDAWAC ZE STRATA, BO 2,52ZŁ RAZY 230 WORECZKÓW DAJE 579,60ZŁ, A ZA BAKALIE FIRMA ZAPŁACIŁA 943ZŁ.943ZŁ
11 4 11