Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T18:56:57+01:00
X - ilość 10% solanki
y - ilość 4% solanki
15 kg - masa po rozpuszczeniu

x + y = 15 / * (-10)
0,1x + 0,04y = 0,9/*100

( -10x - 10y = -150
+
( 10 + 4y = 90
_____________

x + y = 15
y = 10

x + 10 = 15 / -10
y = 10

x = 5
y = 10

Trzeba wziąć 5kg solanki 10% i 10kg 4%

2010-01-24T18:59:40+01:00
X-iklośc solanki 10%
y-ilośc solanki 4%

x+y=15
10%x+4%y=15×6%

x=15-y
0,1x+0,04y=0,06×15

0,1(15-y)+0,04y=0,9
1,5-0,1y+0,04y=0,9
-0,06y=0,9-1,5
-0,06y=-0,6
y=0,6:0,06
y=10

x=15-y=15-10=5
odp. należy wziąć 5kg solanki 10% i 10kg solanki 4%.
1 5 1
2010-01-24T19:01:51+01:00
X - ilość 10% solanki
y - ilość 4% solanki
15 kg - masa po rozpuszczeniu

x+y=15|*(-10)
0,1x+0,04y=0,9|*100

-10x-10y=-150
10x+4y=90
-6y=-60
y=10

x+10=15
x=15-10
x=5

odp: Trzeba wziąć 5kg solanki 10% i 10kg solanki 4%