Odpowiedzi

2010-01-24T18:59:37+01:00
Narysuj odcinek o długości 10cm i podziel go na 3;)
7 2 7
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T19:00:00+01:00
Narusyj ten odcinek i z tw talesa jesli sie nie myle
narysuj linie pod dowolnym kontem do tej laczaca sie koncami
cyrklem zaznacz 3 takie same odcinki ostatni luk polacz z 2 koncem
i potem to przykladasz linijke i ekierke i przesowasz rownolegle
4 3 4
2010-01-24T19:03:00+01:00
Gdybys 3 i 1/3 cm pomnożył przez 3, wtedy otrzymasz 9 i 3/3 cm... czyli 10cm. Więc musisz te prostą (która ma 10cm) podzielić na 3 równe części, i każda z nich będzie miała po 3 i 1/3 cm. najlepiej użyj cyrkla...
To proste, rysujesz ten odcinek i z jednego z końców rysujesz dowolny odcinek ktory jest nachylony do odcinka pod kątem ostrym.

Następnie cyrklem odmierzasz na dorysowanym odcinku 3 takie same odcinki. koniec ostatniego odcinka łaczysz z końcem twojego odcinka ktory chesz podzielić (tzn z tym końcem z ktorego nie wychodzi dorysowany odcinek.)

nastepnie rysujesz proste równoległe do odcinka łączącego te konce, ktore przechodzą przez kolejne punkty na dorysowanym odcinku i w ten sposob podzieliłeś odcinek na 3 czesci i tak można na n czesci dzielić :)
4 4 4