Dlaczego Ewa Lipska napisała wiersz pt. " Dom dziecka" . Na co chciała zwrócić uwagę?
"Dom Dziecka" - Ewa Lipska

Trzydzieści par pantofelków filcowych
z wyszytym na środku kwiatem tulipana.
Trzydzieści fartuszków poplamionych sokiem z czarnej porzeczki.
Trzydzieści nieruchomych kotów
wyhaftowanych ściegiem płaskim.
Trzydzieści par wyciągniętych rączek
ale tylko po łyżki do zupy mlecznej.
Trzydzieści par oczu otwieranych we śnie
aby dojrzeć rodziców na wzgórzach cukierków

Gdyby mamusia chciała
mogłaby być królową.
Ale musiała umrzeć
bo tatuś zamienił się w wilka

Moja mamusia była chuda
i dlatego nie mogła mnie kochać.
Ale jak będzie chuda mniej
to mnie kupi na zawsze.

Moja mamusia jest piękna.
Mój tatuś jest silny.
Moja mamusia jest bogata.
Mogłaby kupić Amerykę Północną i złoto.
A tatuś potrafi strzelać z prawdziwego karabinu.

Trzydzieści par nóżek
stoi przed nieczynną zwrotnicą
i oczekuje na wjazd
domu.

2

Odpowiedzi

2010-01-24T19:12:54+01:00
Ewa Lipska w wierszu pt."Dom dziecka" chce zwrócić uwage na to jakie dziedzi w domach dziecka są biedne i samotne jak i również na to,ze dzieci,które są porzucone przez swoich rodziców nadal ich kochaja i bardzo za nimi tęsknią.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T19:17:12+01:00
Chciała zwrócić uwagę na problem - życie w domu dziecka. Ukazuje jak dzieci postrzegaja swoich rodziców w głebi ducha kochając ich i tłumacząc ich zachowanie (tj. dlaczego nie mogą zabrać je do domu)
Autorka chciała poruszyc ten temat ponieważ mało kto zwraca na niego uwagę.
Może trochę pomogłam ;]
1 5 1