Odpowiedzi

2010-01-24T19:06:56+01:00
WODA , WIATR ,POWIETRZE,

POWIETRZE - MODRZEW
12 2 12
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T19:07:37+01:00
Sposoby rozsiewania się roślin :
-Samorzutnie np.groch
-przez wiatr np.klon lub mniszek lekarski
- przez wodę np,.Lilia wodna
- przez zwierzęta np.łopian
18 4 18
2010-01-24T19:08:41+01:00
WIATROSIEWNOŚĆ - anemochoria , nasiona ostów , wierzb , topoli .

ANTROPOCHORIA - liczne gatunki chwastów polnych i ogrodowych .

HYDROCHORIA - kosaciec , olsza , niektóre palmy .

ZOOCHORIA - łopianu , przytulii .
13 2 13