Zad.1
Antybiotyki są bakteriobójczymi substancjami wytarzanymi przez grzyby. Penicylinę uzyskuje się z:
A. pieczarki
B. pędzlaka
C. pleśniaka
D. purchawki

Zad.2 Mucha tse-tse bierze udział w roznoszeniu pierwotniaka, który wywołuje:
A. malarię
B. boreliozę
C. śpiączkę afrykańską
D. zapalenie opon mózgowych

Zad.3 Podkreśl nazwy protistów, które wywołują choroby:
rzęsistek pochwowy, euglena zielona, świdrowiec gambijski, pantofelek, zarodziec malaryczny, śluzowce.

Zad.4 Tabelka. Byłabym bardzo wdzięczna za nią.







2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T19:20:05+01:00
1. B
2.D
3.
Euglena zielona (wywołuje chorobę zwaną owsicą)
świdrowiec gambijski ( wywołuje śpiączkę afrykańską)
zarodziec malaryczny ( -II- malarię)

1 5 1
2010-01-24T19:49:45+01:00
1.B
2.C
3.rzęsistek pochwowy, świdrowiec gambijski, zarodziec malaryczny, śluzowce.
1 5 1