Na mapie sporządzono w skali 1: 40 000 odległość między Szyntułami Górnymi a Szyntułami Dolnymi wynosiła 24 cm. jaka będzie odległość między tymi miejscowościami na mapie obejmującej ten teren, ale sporządzonej w skali 1: 300 000? zapisz obliczenia

2

Odpowiedzi

2010-01-24T19:22:34+01:00
Skala 1:40 000 oznacza,że wymiary rzeczywiste pomniejszono 40 000 razy
teraz je powiększymy
40 000×24cm=960 000cm
1km=1000m=100 000cm→1cm=0,00001km
960 000cm=960 000×0,00001km=9,6km= rzeczywista odległosć

a na maPIE W SKALI 1:300 000, BĘDZIE ONA 300 000 RAZY MNIEJSZA TZN.
9,6km=9,6×100 000cm=960 000cm:300 000=96:30=3,2cm
odp. na mapie w nowej skali ta odległośc bedzie miała 3,2cm
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T19:25:45+01:00
Skala- 1-40000
odległość w tej skali- 24cm*40000
=960000cm
=9,6km

Skala= 1:300000
960000cm:300000
=3,2cm

Odp: Odległość miedzy punktami na mapie 1:300 000 będzie wynosiła 3,2cm
1 5 1